2011年06月23日

ハリーポッターについての重大な発表(全文)

ハリーポッター作者のJ.K.ローリングが先ほど発表した「ハリーポッターについての重大な発表」ですが、発表の全文を英語で書き落として翻訳しました。



翻訳は下にあります↓

13 years after the first Harry Potter book was published, I'm still astonished and delighted by the responses the stories met. Even when the 7th book and the 8th film have now been completed, I'm still receiving hundreds of letters a week. And Harry's fans remain as enthusiastic and inventive as ever. So I'd like to take this opportunity to say thank you, because no author could ask for more wonderful, diverse and royal readership.

I'm thrilled to say that I am now in a position to give you something unique - an online reading experience unlike any other. It's called "Pottermore."

It's the same story with a few crucial additions. The most important one is you. Just as the experience of reading requires that the imagination of the author and reader work together to create the story. So "Pottermore" will be built in part by you, the reader. The digital generation would be able to enjoy a safe, unique online reading experience built around the Harry Potter books. Pottermore would be the place where fans of any age can share, participate in, and rediscover the stories.

It will also be the exclusive place to purchase digital audio books, and for the first time e-books of Harry Potter series. I would be joining into, because I would be sharing additional information I've been holding for years about the world of Harry Potter.

Pottermore is open to everyone from October, but a lucky few can enter early and help shape the experience.

Simply follow the owl.

Good luck.

最初のハリーポッターの本が出版されてから13年も経ちましたが、まだ私はこのストーリーに対する反響に驚かされ、喜びを感じています。最終巻である7冊目の本と8つめの映画が完成した今でも毎週何百通ものお手紙を受け取っています。『ハリー』のファンは、これまでにも増して熱心で創造的なのです。この機会に応援してくれている皆様に感謝の気持ちを伝えたいと思います。ハリーポッター以上に素晴らしくて、様々で、最高の読者層を持つことなんて、どんな作家にとっても有り得ないものです。

今日は皆様に、あるユニークなプロジェクトについてお伝えできることを嬉しく思います。「ポッターモア」という、他に類を見ないようなオンラインでの読書体験ができるサイトについてです。

ストーリーは同じでも、いくらか極めて重要な追加要素も含まれるでしょう。「ポッターモア」にとって一番大切なものは貴方、つまり読者の皆様です。読書という体験においてストーリーが形作られていくためには、作者と読者の想像力が共に作用することが必要になるのと同じです。ですから「ポッターモア」は、ある意味で読者の皆様によって作られていくと言えます。このIT時代に生きる私達は、ハリーポッターをテーマとした、安全でユニークな読書体験をオンラインで楽しむことができるようになるのです。「ポッターモア」は、あらゆる世代のファンがストーリーを共有し、参加し、再発見することのできる場所になることでしょう。

また、ハリーポッターシリーズのデジタルオーディオブックやeブックを購入することのできる唯一の場所にもなる予定です。そして、ハリーポッターの世界に関して何年も温めてきた色々な追加情報を提供するために、私も自ら参加していくつもりです。

「ポッターモア」はこの10月に公開になりますが、幸運な人はちょっと早く参加して、この体験を形作る手助けをすることもできますよ。フクロウの後を追うだけでね。

それでは、幸運を。

banner TOEIC990.gif


語学 ブログランキングへ

posted by 英語好き at 22:01| ハリーポッター | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
×

